Airbnb’den ev partilerine ‘yapay zeka’ önlemi
Kovid-19 salgını sırasında birkaç günlüğüne kiralanan evlerin kullanımına karşı ‘küresel parti yasağı’ uygulamaya başlayan Airbnb, bunun için yapay zeka kullanmaya başladı.
Buna göre Airbnb’den ev kiralamaya çalıştığınızda yapay zeka, hesabınızı ne zaman oluşturduğunuzu ve kiralayacağınız yerle aynı şehirde yaşayıp yaşamadığınızı otomatik olarak kontrol edecek. Ayrıca konaklama ve tatil dönemleriniz için yapılan rezervasyonlar da incelemeye tabi tutulacaktır. Gecelik kiralamanın fiyatı da şüpheli olacaktır.
‘PARTİ HÜKÜMETLERİNİN RAPORLARI YÜZDE 55 AZALDI’
Airbnb daha önce de kötü eleştiriler almıştı ve 25 yaşın altındaki kişilerin konut kiralamasını kısıtlamıştı. Daha önce kiralanan konutlarda istenmeyen davranışlarda bulunan kişilerin platformda yeni rezervasyon yapması da yasaklandı.
Şirket, bu tedbirler kapsamında 2020-2022 yılları arasında parti bildirimlerinin yüzde 55 oranında düştüğünü açıkladı. Ancak şirket henüz konut partileriyle ‘savaşını’ kazanamadı.
‘OLASILIK YÜKSEK OLURSA REZERVASYON ENGELLENECEK’
Airbnb’nin güvenlik ve emniyet birimi başkanı Naba Banerjee, yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Birisi Yılbaşı Gecesi için yalnızca bir gecelik rezervasyon yapıyorsa ve bu şehirde yaşıyorsa, bu muhtemelen bir parti içindir.” Banerjee, yapay zeka tarafından partiye ev kiralama ihtimalinin yüksek görülmesi durumunda rezervasyonun bloke edileceğini veya kişinin ortak olduğu otel şirketlerine yönlendirileceğini, bunun da partiye ev sahipliği yapmaması için yapıldığını söyledi. evi kiralayan bireylerin güvenini sarsmak.
TURO AYRICA YAPAY ZEKA KULLANIYOR
Araç paylaşım sektörünün en büyük pazar payına sahip şirketlerinden biri olan Turo, bireylerin araçlarını kiralamasını garanti altına almak için de yapay zeka sistemi kullanıyor.
DataRobot AI adı verilen bir yazılım, hırsızlık riskini hızlı bir şekilde tespit ediyor. Ayrıca arabaların büyüklüğüne, gücüne, hızına, günün hangi saatinde veya haftanın hangi gününde kiralamak istediklerine bakarak fiyatını belirliyor.
Ayrıca Turo’nun kullandığı yapay zeka tüketiciyle konuşuyor ve onun isteklerini anlatan mesajlara yanıt veriyor. Böylece o kişiye en uygun aracı önerir.
Şirketin ilgili biriminin başkanı Albert Mangahas, hem Turo’nun kullanımını kolaylaştırmak hem de müşterilerde güven oluşturmak istediklerini söyledi.
‘ÇOK İYİ TASARLANMIŞ BİR MODEL BİLE YANLIŞ OLABİLİR’
Harvard Business School öğretim üyesi Edward McFowland III, yapay zeka kullanımının hem müşteri hem de şirket açısından faydalı olduğunu belirtti. Ancak iyi tasarlanmış bir yapay zeka modelinin bile hata yapabileceğini, örneğin yılbaşı için ev kiralamak isteyen ancak parti yapma niyeti olmayan bir gencin önünü tıkayabileceğini ifade etti. (BBC Türkçe)