Teknoloji

Bilim insanları yaşlanmayı altı yıla kadar yavaşlatabilecek sekiz önlemi sıraladı

insanların vücut süreçlerini altı yıl yavaşlatabilecek sekiz sağlık önlemi belirledi.

ABD’li uzmanlar, sağlıklı uyku ve beslenme rejimini sürdürürken vücut ağırlığını, kan şekerini, kolesterolü ve tansiyonu kontrol altında tutmanın, düzenli fiziksel aktivite yapmanın ve sigara içmemenin yaşlanma sürecini yaklaşık altı yıl yavaşlatabileceğini söylüyor.

Bir çalışma, bu önlemlerin uygulanmasının kalp sağlığını desteklediğini, bunun da biyolojik yaşlanma hızını altı yıla kadar yavaşlatabileceğini öne sürüyor.

Yaş ortalaması 47 olan 6.500’den fazla yetişkinden elde edilen verilere dayanan bulgular, Philadelphia’daki Amerikan Kalp Derneği (AHA) Bilimsel Oturumlar konferansında sunulacak.

Gerçek yaşlarından 6 yaş daha genç

Araştırmacılar, en iyi kardiyovasküler sağlığa sahip bireylerin, biyolojik olarak gerçek yaşlarından (yaşadıkları her yıl için yaşlanma oranı) yaklaşık altı yıl daha genç olduklarını söyledi.

AHA’nın sağlık değerlendirme aracı Life’s Essential kümesinin lideri Donald Lloyd-Jones, konu hakkında şunları söyledi:

Bu bulgular, kronolojik yaş ile biyolojik yaş arasındaki ilişkiyi ve sağlıklı yaşam tarzı alışkanlıklarını takip etmenin daha uzun yaşamamıza nasıl yardımcı olabileceğini anlamamıza yardımcı oluyor.

Herkes daha uzun yaşamak ister, ancak daha da önemlisi, daha uzun süre sağlıklı yaşamak istiyoruz, böylece mümkün olduğu kadar uzun yıllar boyunca gerçekten keyif alabilir ve iyi bir yaşam kalitesine sahip olabiliriz.

Bir kişinin fenotipik veya biyolojik yaşını ölçmek için araştırmacılar kişinin metabolizmasını, organ fonksiyonunu ve iltihaplanmasını izledi.

Fenotipik yaş ivmesi, kişinin biyolojik yaşı ile gerçek yaşı arasındaki farktır; Daha yüksek değerler daha hızlı biyolojik yaşlanmayı gösterir.

Örneğin kalp sağlığı yeterli olanların ortalama gerçek yaşı 41 iken ortalama biyolojik yaşı 36; ve kalp-damar sağlığı kötü olanların ortalama gerçek yaşı 53 iken ortalama biyolojik yaşları 57 idi.

İşte bilim adamlarına göre yaşlanmayı 6 yıla kadar yavaşlatabilecek 8 önlem:

Sağlıklı diyetle beslen.

Daha aktif olun.

Sigarayı bırakmak.

Sağlıklı bir uyku çekin.

Sağlıklı bir kiloyu koruyun.

Kolesterolü kontrol edin.

Kan şekerinize dikkat edin.

Kan basıncını kontrol altında tutun.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu