Perakendede “Anneler Günü” etkinliği
Mehtap HALICI
Anneler Günü hareketi başladı. Her yıl Mayıs ayının ikinci haftası kutlanan Anneler Günü’nde takı, aksesuar, hazır giyim ve elektronik gibi eserler ilgi görüyor.
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Sinan Öncel, Anneler Günü’nün de etkisiyle organize perakende bölümünde genel bir hareketlilik olduğuna işaret ederek, kargo şirketlerinin yoğunluk göstergesi olduğuna dikkat çekti. Öncel şöyle devam etti: “İnsanlar internetten alışveriş yaparken sipariş kadar ürünün teslimat sürecini de dikkate alıyor. Anneler Günü gibi alışverişin yoğun olduğu dönemlerde kargo şirketlerinin iş yükünü düşünenler siparişlerini 10 gün önceden vermeye başlıyor.”
Hediyenin sembolik bir bedeli olduğuna dikkat çeken BMD Lideri Öncel, ikram alışverişinin perakende ciroya olumlu katkı sağladığını söyledi. Öncel, “Özel günlerde yapılan hediyelik alışverişler şüphesiz ciroya olumlu yansıyor” dedi.
Özel günlerin alışverişe yön verdiğini belirten Öncel, pandemi döneminde online alışverişin kolaylığını fark eden tüketicilerin normalleşmelerine rağmen bu tutkularından vazgeçmediklerini vurguladı. Dünyada ve Türkiye’de online alışveriş kültürünün ortaya çıktığını söyleyen Öncel, canlılığın Kurban Bayramı sonuna kadar devam edeceğini söyledi.
Mücevherat ve elektronik ürünlere talep
Takı, takı, aksesuar, hazır giyim ve elektronik eserlerin annelerin en çok tercih ettiği ikramlar olduğuna dikkat çeken Sinan Öncel, bu yıl da hareketlilik beklenen bölümde örneğin grafiğin devam edeceğini söyledi. Öncel, “Mücevher ürünlerinde yüzde 70-75, giyim ve aksesuar ile elektronik eşyada ise yüzde 25-30 civarında artış olacağı tahmin ediliyor.”
Anneye en güzel hediye ‘sarılmak’
Annelerin herkes için değerli olduğunu ifade eden Öncel, anneler için en değerli ziyafetin çocukları olduğunu belirtti. Öncel, “Bu özel günde annelerin ellerini öpüp sımsıkı sarılmanın çok daha anlamlı olduğunu düşünüyoruz” dedi.